بیماری زونا سالمندان - An Overview

Wiki Article

اگر قبلاً به آبله مرغان مبتلا شده‌اید، زمانی که این ویروس در بدن شما فعال می‌شود، می‌توانید به زونا هم مبتلا شوید.

زونا معمولاً به صورت نواری از تاول در یک طرف بدن و معمولاً روی تنه، گردن یا صورت ظاهر می‌شود.

داده‌های گزارش شرح می‌دهند که اگر آتش‌بس برقرار نشود و کمک‌های امدادی به نوار غزه سرازیر نشود، قحطی چگونه ممکن است در هشت هفته آینده رخ دهد.

در مراحل بعدی زندگی و با افزایش سن، ابتلا به زونا محتمل می‌شود زیرا سیستم ایمنی بدن شما به دلیل سن یا سایر شرایط پزشکی شروع به افت می‌کند و ویروس می‌تواند دوباره در بدن فعال و سپس ظاهر شود یا به عنوان چیزی به نام زونا نمود پیدا کند.

معمولاً بروز زونا در حاملگی غیرمعمول است، اما امکان ابتلا به آن وجود دارد. اگر فرد در دوران بارداری با کسانی که به آبله‌مرغان یا عفونت زونا مبتلا شده‌اند، در تماس بوده و واکسینه نشده باشد، ممکن است دچار آبله‌مرغان شود.

چند گروه مسلح در غزه فعال است و این گروه‌ها به دنبال چه هستند؟

مرکز آمار ایران: سال تحصیلی گذشته ۹۳۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کردند

معمولاً درد به عنوان اولین نشانه بیماری زونا شناخته می‌شود که در اثر درگیر شدن یک یا چند مورد از عصب‌های حسی ایجاد می‌شود و می‌تواند خفیف تا شدید باشد. همچنین درد ناشی از زونا ممکن است فقط در یک نقطه و یا به طور گسترده در ناحیه‌ای از پوست، احساس شود.

در برخی از موارد با استفاده از روش خانگی نمی‌توان بیماری زونا را درمان کرد.

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید قحطی غزه می‌تواند جنایت جنگی باشد

بیماری زونا به خطر بیماری زونا چیست آبله مرغان بالغین شهرت دارد. این بیماری معمولا در افرادی رخ می ‌دهد كه سابقه این بیماری را در سال ‌های گذشته داشته اند و یا این كه ویروس زونا را به‌ صورت نهفته در خود جای داده‌اند كه عامل مولد آن شبیه ویروس آبله ‌مرغان است.

نیروی دریایی آمریکایی همچنین در حال اعزام یک ناوتیپ مهندسی به آن سوی اقیانوس اطلس است تا یک اسکله موقت برای کمک‌ها از طریق دریا بسازد.

تاول‌ها را غالبا می ‌توان‌ در ناحیه‌ قفسه‌ سینه‌ دید كه‌ البته‌ تنها در یك‌ طرف‌ بدن‌ گسترش‌ می ‌یابند. از علائم شایع این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Report this wiki page